Střepy

by - května 18, 2017

Dvě podezřelé úmrtí.
Jeden spojovací článek.
A jeden tajemný muž, který se nezastaví před ničím.
Christina Wheelerová chce skočit z mostu a ani psycholog Joseph O’Loughlin, řečený Joe, jí nedokáže sebevraždu rozmluvit. Později se u Joea doma objeví její dospívající dcera a tvrdí, že není možné, aby se matka dobrovolně zabila tímto způsobem, protože měla panický strach z výšek.

Detektivka jak se patří 
Podle anotací mě kniha velmi zaujala. Čišel z ní takový tajemný odér, který úplně vybízel k přečtení a odhalení. Knížka není žádný hubeňousek, se svými 569 stranami, sem s ní cestovala docela obtížně. A i tak obsadila čestné místo vedle mě, při dovolené v Rakousku. Po mém zmapování hlavního hrdiny Joa, jeho práci a rodiny, přišel nařadu samotný případ. Ze začátku se to vlastně nejevylo jako případ, ale jako pomoc odborného psychologa. Jenže žena pomoc odmítla a spáchala sebevraždu. Nebo to byla vražda? Nikdo si tuhle otázku nepoložil, dokud profesorovi nepřišla do cesty dcera Christiny, Darcy. Joe a jeho dávný kamarád Ruiz se dostávají do příliš zamotaného příběhu, který bude mít i na Joa samotného hrozný dopad.

Příběh je tak skvěle a poutavě napsaný, že se to celé čte samo. Strašně se mi na knížce líbilo, že podle fontu poznáte kdo vám zrovna vypráví nebo s kým máte tu čest. Abych to lépe vysvětlila - padouch měl vždy kurzívu. Takže jsem jsem vždycky po otočení na další kapitolu, už věděla, kdo bude tentokrát vyprávět. Strašně to usnadnilo orientaci - a pokud si dobře vzpomínám, tohle byla první knížka kde jsem něco takového zaznamenala. Dokážete si představit, jak rychle jsem stránky otáčela. Zavinilo to i fakt, že knížka je sice tlustá ale má úzké stránky!

Tak jako u některých detektivek nevíte vraha až skoro do konce, tak tady naopak na něj příjdete velice brzo. Není to ale ničemu na škodu, ba naopak si myslím, že tím že víte kdo to je, tak si kladete otázku proč?  Rozjezd byl pomalý, ale mojí chybou jelikož jsem nečetla předešlé díly. Od chvíle kdy jsem se aklimatizovala tak to mělo neskutečnou akčnost až do poslední stránky.  A už po sklapnutí knihy jsem si říkala, že asi půjdu do dalších dílů které zatím byli skryty mému oku.

Nějaké to shrnutí?
Asi jsem nenašla větší chybu kterou by kniha měla. Ale když to srovnám, třeba, s Jo Nesbem nebo Larsem Keplerem, furt tomu něco chybí. Je pravda, že asi nedokážu knížku ocenit tak jako lidé, kteří četli Robothama nebo tuhle sérii už předtím. I tak jsem knížce dala velké hodnocení. Vůbec mi nevadilo, že jsem nečetla knihy předtím, užila jsem si to tak jako tak. Určitě, doporučuju. Nejen příznivcům Robothama co ještě nečetli, ale i lidem jako já kteří neznají autora. Píše skvěle a je škoda že se o něm nemluví - tedy, že jsem o něm opravdu neslyšela.

Děkuji, že jste si udělali čas na přečtení mých řádků!
Je venku krásně, tak užívejte a čtěte ! :)


Za poskytnutí tohoto výtisku děkuji nakladatelství MOBA. Více informací o knize najdete zde.

MOJE HODNOCENÍ  85%

Autor: Michael Robotham
Originální název: Shatter
Rok vydání: 2017 (2008)
Počet stran: 569
Nakladatelství / Překlad: MOBA / Alexandr Neuman 
Žánr: Thriller


*Psala :Marci

You May Also Like

0 komentářů

Děkujeme, že jste si našli čas nám napsat vzkaz !