Volání Kukačky

by - listopadu 05, 2017


Krásná zimní noc se zalije krví, když se topmodelka Lula Landryová zřítí ze svého balkonu v luxusní londýnské čtvrti. Vše ukazuje na to, že  nejspíše spáchala sebevraždu. S tím se ale po třech měsících nehodlá srovnat její bratr a najme si soukromého detektiva. Cormoran Strike nabídku přijímá i když ne kvůli případu, ale hlavně z finančních důvodu. Je na mizině, dluží kam se podívá a právě se rozešel se svou snoubenkou. V tom přichází i krásná Robin, která byla za detektivem poslána jako asistentka. Cormoran i Robin se ač s horším začátkem pouštějí do vyšetřování a zjišťují, že to zdaleka neodpovídá sebevraždě...

Kniha, kterou čte celý svět - hlásí kniha hned na obalu
Normální člověk, někdy tedy i knihomol, se téhlé knížky bojí, už jen tím, že tahle bichle má 480 stran a musíte jí opravdu přelouskat. Jelikož mám knížku z antikvariátu tak jsem jí pořídila v brožovaném vydání. Ano, měla jsem strach z toho ohýbání a jak ta knížka bude vypadat, ale nakonec to dopadlo nad moje očekávání, takže pokud máte radši měkké vazby tak doporučuju.

Co se týče příběhu, tak mě docela zaujal. Určitě jsem četla něco podobného, co vypadalo jako sebevražda a nakonec to skvělý detektiv vypátral. Jenže Gailbraith (Rowlingová) to napsal tak věrohodně, že i já jsem přemýšlela nad tím jak se mohla zabít nebo, kdo to rozhodnutí udělal za ní. Musím říct, že dokonce celé knížky jsem měla pár tipů a pokaždé mě autor přesvědčil o tom, jak jsem se mýlila. Nakonec jsem byla velmi překvapená jak se to vše rozuzlilo. Docela mě bavilo, jak autor popisoval uličky Londýna, až jsem měla pocit, jako bych tam procházela i já. I tak, čeho je dost, toho je prostě příliš a některé popisování už mohl vynechat. 

Četla jsem dost negativních příspěvků na tuhle knihu. Buď to bylo málo akční, zdlouhavé a nebo je zkrátka kniha nebavila. Asi vím proč. Tato kniha nepatří do knih, kde máte akci za akcí, třeba jako u Jo Nesba, je napsaná trošku pomalu a syrově. Samozřejmě, však se řadí do britské literatury, takže vlastně, co všichni čekali? Dokážu si představit, že knihu vzal do ruky někdo, kdo nečte detektivní příběhy ale vzal si jí jenom díky tomu, že jí napsala Rowlingová. Tam asi trošku nastala chybka, jelikož já jako čtenář detektivních příběhů, pro kterého byla knížka napsaná, mě až na malé chybky docela dobře uspokojila. 

 
 Jaký je teda závěr?
Jak už jsem psala nahoře, tahle knížka se mi nezdá dobrá pro čtenáře, kteří tu detektivku jako opravdu moc nečtou. Bude pro ně zdlouhavá, nudná a místo, aby řešily, kdo vlastně modelku zabil, se budou modlit aby knížka už skončila. U mě to tak nebylo. A i když se mi vlastně knížka líbila, asi nedosáhne na mnou opěvované detektivky. Volání Kukačky je prostě taková dobrá britská detektivka.



 MOJE HODNOCENÍ  79%


 
Autor:
Originální název: The Cuckoo´s Calling
Rok vydání: 2013 (u nás až 2014)
Počet stran: 480
Nakladatelství / Překlad: Nakladatelství Plus / Ladislav Šenkyřík
Žánr: Britská detektivka

Kde seženete nejlevněji knihu Volání Kukačky? Srovname.cz Vám poradí ! 

*Psala :Marci

You May Also Like

0 komentářů

Děkujeme, že jste si našli čas nám napsat vzkaz !