Tanečník

by - dubna 02, 2018

Nejlepší zabiják přezdívaný Tanečník má za úkol během pětačtyřiceti hodin zklividovat nepohodlné svědky v případu vlivného obchodníka se zbraněmi. Tanečníkovým protivníkem není nikdo jiný, než geniální kriminalista Lincoln Rhyme a krásná policistka Amélia Sachsová. Mezi oběma stranami se rozpoutá nelítostná a krvavá válka, kdo bude tentokrát chytřejší?


Dneska jsem Vám chtěla recenzovat zcela jinou knížku, avšak po dočtení Tanečníka jsem se s Váma musela podělit o tohle naprosto velké překvapení.

Tanečník alias kdo to probůh je?
Když se pustíte do jakékoliv detektivky musí Vám být jasné, že budete po stopách vraha. Je to tak u Nesba, Keplera či u nováčka Bjørka a jiných. Ale co Deaver? Zdálo se, že je to normální klasická detektivka, vlivný obchodník se zbavil důkazů a byl u toho přistižen svědky, kteří prostě musí být zklikvidováni. A ne jen tak někým, ale prostě nejlepším zabijákem. Hned na prvních stránkách je zabit první ze třech svědků, až potom se vlastně dostáváme k informacím proč a za jakých okolností se vlastně vraždí. Znovu se tak setkáváme s kvadruplegikem Lincolnem Rhymem, Amélií Sachsovou, detektivem Sellitem a ostatními. Nebude překvapením, že Deaver nám nechá nahlednout i do mysli svého tajemného zabijáka, se kterým budeme nahlížet na oběti trochu jiným pohledem. Celou dobu se tak ženeme za záchranou svědků a přechytračení Tanečníka, všechno do sebe tak moc zapadá až si říkáte to je ale nudné, tak jednoduché a do očí bijící. Opravdu tomu tak je? I já po několika detektivkách, kdy jsem uhádla vraha, jsem si myslela, že mám Tanečníka jako na dlani. Bohužel, nechala jsem se napálit a myslím, že nejen já. Závěr knihy a celé rozuzlení naprosto nečekáte. Najednou se tak na posledních třeceti stránkách dostáváte tak nějak do úzkých a máte pocit, že ten kdo byl uloven jste právě VY!

Celá knížka je napsaná čtivě a i když se objeví pár nudných pasáží, které by být ani nemuseli, vůbec Vám to vadit nebude. Občas jsem ale měla pocit, že Deaver trochu zachází do detailů. Totiž celý děj se točí kolem letecké společnosti, takže technické informace z knihy jen srší. Ano, je tam i dost specifických věcí kolem vyšetřování a stopových důkazů, ty ale tolik nevadí. Ovšem nečekejte, že to bude lehké oddychové čtení. Nechybí nám tu ani romantická linka mezi Lincolnem a Amélií, i když si na ní musíte opravdu počkat.


Jako fanoušek detektivek nemůžu být nadšenější jako právě po dočtení této knihy. První díl s názvem Sběratel kostí, který byl i zfilmovaný mě nadchnul, ale druhý díl je ještě lepší. Je to sice druhý díl ze série s Rhymem, ale nemusíte se bát pokud jste nečetli první díl. Všechno krásně pochopíte a pokud ne, rázem bude vysvětleno. Nemám důvod, proč, proto tuto knížku nedoporučit!

Doufám, že jste si krásně užili prodloužený víkend a mějte se krásně v nadcházejícím týdnu! :)


MOJE HODNOCENÍ  90%

Autor: Jeffery Deaver
Originální název: The Coffin Dancer
Rok vydání: 1998 (1999)
Počet stran: 402
Nakladatelství / Překlad: Domino / Jiří Kolbělka
Žánr: Detektivka

Kde seženete nejlevněji knihu Tanečník? Srovname.cz Vám poradí ! 

*Psala :Marci

You May Also Like

0 komentářů

Děkujeme, že jste si našli čas nám napsat vzkaz !