V lese visí anděl

by - června 04, 2017

Další severská detektivka, jak uspějeje v záplavě Jo Nesba a dalších konkurentů?

Holger Munch je velký podivín ale svojí práci u policie má rád. Jenže teď čelí velké výzvě, přesvědčit jeho bývalou parťačku Miu Krügerovou, aby se vrátila do služby a pomohla jim s hrozným případem. Uprostřed lesa se totiž našla oběšená šestiletá holčička, oblečená jako panenka s cedulkou Cestuji sama. Mia po náhlédnutí do složky narazí na pár detailů, které policistům unikli, třeba že holčička má na prstu vyryté číslo. „Bude jich víc,“ řekla Mia. Toto tvrzení je potvrzeno když se najde další oběť. Nikdo netuší kolik jich vlastně bude, případ se dál a dál zamotává...

Hrůza a strach
Samuel Bjørk opravdu nasadil laďku neskutečně vysoko. Je to první kniha série, takže na nový hrdiny si budete muset chvíli zvykat. Nebudete ale muset nijak extra dlouho.  Holger je takový „správňák“, má svojí práci rád a dělá pro ní maximum. I když u jiných detektivek se setkáváme že hlavní hrdina je tak trochu i „zkažený“, tak u Holgera by jste asi hledaly marně. Tady to trošku napravuje jeho kolegyně Mia, která je po smrti své sestry malinko labilní. Stejnak ale jako u ostatních se tyhle dva skvěle doplňují a já osobně jsem si je zamilovala. 

Jak už název i anotace napovídá, jde tu tak trošku o sériového vraha, který vraždí šestileté holčičky z nepochopitelných důvodů. Při čtení sem měla chvílema opravdu husí kůži, protože ne v každé detektivce se vraždí děti. Hrůza a strach mě doprovázeli při celé té knížce, až do doby než se vrah konečně odhalil. Uf, většinou tuším vraha od půlky knížky nebo se domnívám jak by to mohlo být a ve většině případech to dopadne podobně ne-li stejně. Tady? Jsem absolutně netušila odkud vítr fouká, vrah i čin vám je do poslední chvíle zakrýván a za to neskutečný palec nahoru!


 „Má-li tohle být autorův debut, je to nevídaná literární senzace.“
Naprosto se s tímhle výrokem na obálce ztotožňuji. Příběh, styl, postavy i to zakončení, které vás přímo vybízí čekat na další díl. U nás už vyšla i druhá část Sova, no kdy si pro ní dojdu? Co nejdřív!
Málo kdy se stává, že někomu vyloženě cpu detektivky, které jsem si zamilovala - ale tohle, je fakt pecka. Dokážu snad i říct, že se mi tenhle kousek líbil víc jak některé ze série Harryho Holea - a to je fakt už co říct. 

Ano, ano, zase já a moje detektivky...
Jste taky někdo takový blázen do detektivek?

Mějte se krásně a čtěte :) Je to fajn !


MOJE HODNOCENÍ  90%

Autor: Samuel Bjørk
Originální název: Det henger en engel alene i skogen
Rok vydání: 2015
Počet stran: 382
Nakladatelství / Překlad: Nakladatelství Plus / Eva Dohnálková
Žánr: Severská detektivka

Kde seženete nejlevněji knihu V lese visí anděl? Srovname.cz Vám poradí! 

*Psala : Marci

You May Also Like

2 komentářů

  1. Tak to jsem ráda, že jsem našla někoho, kdo si ji chválí. Já četla první Sovu a na tu tě nalákám. Je úchvatná!! Já se vrhnu teď na tuto a vyměníme si role :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, tak děkuji! :) Já se ráda nechám nalákat :)

      Vymazat

Děkujeme, že jste si našli čas nám napsat vzkaz !