TIP #5 - Četníci

by - června 16, 2017


Ruku na srdce, kdo by neznal televizní seriál Četnické humoresky?
Pokud neznáte je to český seriál z prostředí četnické pátrací stanice v Brně, který se začal vysílat v roce 1997. Má tři série, v každé sérii třináct dílů, což znamená že až 39 případů a záhad, které jsou nutno vyřešit. Asi nejvíc lidí, tak jako mě, utkvěla v hlavě dvojce vrchního strážmistra Arazíma (Tomáš Töpfer) a štábního strážmistra Jarého (Ivan Trojan), kteří v seriálu naprosto vynikají.


Pamatuji, že když jsem byla malá a začali dávat tenhle seriál - samozřejmě, že jsem se nemohla dívat, protože to bylo přece od osmy hodin a nebylo to nic pro děti. I tak sem občas dělala že spím a snažila jsem se ani nedutat, abych slyšela co se v tom díle děje. Taky si vzpomínám, že koukání na tyhle seriály jsem měla za odměnu. Já prostě už od mala milovala detektivky a pohádky. To mi zůstalo do dnes.


Karabela: Ale ten dvorek už někdo prohledával, ne?
Jarý: No, asi špatně. 
Arazím: To jsem byl já. 
Jarý: Tak to dobře.

Já sem prostě takový četnický maniak, dá se říct. Když se mě zeptáte na nějaký díl, a dáte mi chvilku, jsem schopná vám povyprávět co se  v tom díle odehrává. Jsou asi tři díly, které se mi teda nelíbí, ale jenom tím že buď tam někdo umře a nebo se mi nelíbí případ, který řeší. Ještě že existuje něco jako YouTube, protože pokaždé když mám chuť, našteluji si tam díl a jsem schopná koukat třeba celý den! :D

Arazim: Ahoj Franto, to jsem já.
Franta: Kdo já?
Arazim: Arazím, ne? To mě nepoznáš po hlase?









No, ale pryč od seriálu. Já sem opravdu nevěděla, že Četnické humoresky byli beletrizované! Dozvěděla jsem se to tak, že jsem projížděla stránky antikvariátu a narazila jsem tam na ně. Nenechalo mě to a musela jsem si je pořídit. Sehnala jsem teda prozatím jen dvě části, třetí část si teprv chystám pořídit.
Strašně mě to bavilo! Je teda fakt, některé slova jsem si občas musela najít, protože jsem nevěděla co znamenají, ale tím líp zase jsem si  o něco rozšířila ten náš český jazyk (hodně se používali zastaralé výrazy). Některé části ze seriálu byli vypuštěny, některé zase zcvrklé na jednu stranu ale svoje kouzlo to mělo i tak. A i jako u seriálu jsem se nasmála.

Arazím: Chromáková, to je příjmení nebo nadávka?



Dokážu si představit, že člověku, který to nezná, dám tyhle knížky  a bude to pro něj jako kdybych mu pustila nějaký díl. Mě se to líbí jako skvělý TIP pro ty, kteří tenhle seriál mají rádi ale i třeba pro lidi, kteří mají rádi téma kolem historie českého četnictva.

Vím, že tohle téma není pro každého, takže se omlouvám pokud sem dnes tímhle tipem moc neuspěla, ale nebojte budou další! :)
Přeji krásný víkend, který je před námi a strašně moc volných chvil na čtení!

Mějte se krásně a Ahoj!

You May Also Like

0 komentářů

Děkujeme, že jste si našli čas nám napsat vzkaz !