Pistolník

by - května 08, 2017




Muž v černém prchal přes poušť a pistolník mu byl v patách.
Pistolník Roland je poslední střelec přízračného světa ztraceného kdesi daleko v budoucnosti. Je to svět zdevastovaný jak fyzicky, tak morálně. A právě pravdu tohoto světa, zda je skutečným podsvětím, či pouze jen děsivou alternativou světa našeho, tvrdošíjně hledá Roland. I za cenu vražd a prokletí vlastní duše. Kniha sleduje jeho honbu za mužem v černém, neboť jenom on zná cestu k Temné věži, v níž se pronikají všechny světy. To on staví pistolníkovi do cesty napřed barmanku Allii z pouštní osady Tull a pak chlapce Jakea, jejichž životy jsou jedněmi z mnoha, jimiž musí pistolník zaplatit za setkání s mužem v černém...


Knížka, jako brána do velkého světa
Myslím si, že tak bych stručně definovala tuhle knížku. Má jen několik stran, přesněji 200, ale nudit se u ní nebudete. Je jako brána do budoucnosti, do světa který je zkažený a prolezlý skrz na skrz. Bude se Vám podle anotací či názvu zdát, že kniha se bude řadit spíše do westernového žánru. Ano, bude se vám to opravdu jen zdát. King v knížce propletl několik svých oblíbených žánru - sci-fi, fantasy ale i něco z hororu. S pistolníkem projdete velkou poušťí s několika zastávkami, kde se vám muž v černém snaží nechat nějakou lest. Ale to není zdaleka všechno. Pistolník sebou nese i svojí minulost, jako velké břímě. Postupem Vám odhaluje odkud přišel, jakými zkouškami musel projít a hlavně za kým nebo začím se tak moc žene. Jelikož je tohle první díl, nemyslete si, že Vám pistolník hned všechno vysvětlí, ba naopak budete si muset počkat do dalších dílů, tak jako já.

Další díl, prosím hned !
Přiznám se, že k téhle sérii jsem dlouhou dobu nemohla přijít na chuť. A to jen zásluhou obálek v českém provedení. Co si budeme povídat, některé české knížky nemají tak dobré obaly, jako v originálech. Moje přemlouvání dospělo ke konci, když Sony Pictures Entertainment vydal trailer k téhlé sérii. Druhá věc, byla ta, že můj kamarád sérii četl a já od něho slyšela stále jen: Přečti si jí! Je to nejlepší série! Co budeš dělat až to bude v kině?  Tak se stalo, že jsem jednoho krásného dne zabloudila do knihkupectví a knížku si prostě pořídila. Teď po dočtení prvního dílu, už přemejšlím, kdy si knížku koupím a hlavně: jak to bude pokračovat?

Komu doporučit? 
Rozhodně nadšencům hororu, sci-fi a fanouškům Kinga. Určitě se bude ale i líbit lidem, kteří mají rádi takové ty fantasy série. Jen jedna maličkost, jak už jsem psala, budete si muset na pár vysvětlení počkat a číst, s tím, že se to snad brzy dozvíte. 


Když to vemu kolem a kolem, pominu obal, který se mi opravdu nelíbí, je to v podstatě fajn začátek série. A mě se to opravdu líbilo.

Četli jste tuto sérii? 
Co si myslíte o některých knižních obalech, které se u nás moc nepovedli ?

To je pro dnešek vše a já děkuji za Váš čas.
Mějte se famfárově ! :)



MOJE HODNOCENÍ  90%


Autor: Stepjen King
Originální název: The Gunslinger
Rok vydání: 1982
Počet stran: 200
Nakladatelství / Překlad: BETA - Pavel Dobrovský / Linda Bartošková
Žánr: Sci-Fi, Romány

                          Kde seženete nejlevněji knihu Pistolník? Srovname.cz Vám poradí !

 *Psala: Marci

You May Also Like

0 komentářů

Děkujeme, že jste si našli čas nám napsat vzkaz !