TIP #3 - Podivné děti

by - března 12, 2017

Ano, vím že správný název je Sirotčinec slečny Perigrinové pro podivné děti. Bohužel takový název by byl i pro mě dost dlouhý jako nadpis článku takže se omlouvám za malé zkrácení, a vlastně proč ne ? Stejnak se celá trilogie spisovatele Riggse točí kolem podivných dětí.

Musím říct že jsem se ke knížce dostala po uvedení stejnojmeného filmu do kin. Ve velké většině je knížka lepší jak film a jelikož mě film hodně lákal šla jsem si pro knížku. Hned na první otevření už v knihkupectví mě doslova okouzlil celý design a hlavně dobové fotografie které jseou umístěny po celé knížce. A jelikož tohle není ani tak recenze tak vám musím říct že kniha byla velmi dobrá. Strašně rychle jsem se začetla a hltala jsem každé slovo. Někdy musím říct že jsem se až balá a to u mě není zvykem teda když zrovna nečtu mistra hororů Kinga. Když se malinko vrátím k filmu byl pro mě velkým zklamáním, jména proházena a konec ani tak neodpovídal tomu co se dělo v knížce, a film mi přišel občas až směšný než strašidelný...

Pryč ale od filmu a prvního dílu jelikož po přečtení jsem se hned vrhla na druhý díl a přemýšlela jsem
jak to asi tak dopadne. Jen vám řeknu že první díl zůstane hodně otevřený a budete mít nutkání si hned dojít pro druhý. Ten se jmenuje Podivné město. Ten je taky dobrý i když pro mě asi stále vedla první za to jak byla tajemná - za to druhý díl byl o to víc dobrodružnější. Závěr trologie se jmenovala Knihovna duší a po její přečtení jsem chvíli seděla a jen koukala jestli je to opravdu konec ? Pak jsem si ale uvědomila že je dobré jak to skončilo protože jak víme nastavované věci nejsou dobré...

Hodně jsem se bála jestli se mi knížky budou líbit ale jak píšu opravdu nelituju že jsem je pořídila a hrdě mi zkrášlují knihovnu. Příběh je jiný než ostatní fantasy knížky a dobové fotografie je něco co jsem u nikoho jiného neviděla, a příběhu to dává velkou hodnotu.
Ransom Riggs je ten který to celé napsal a jak jsem se dozvěděla Sirotčenec alá Podivné děti je jeho první počinem a já doufám že ne poslední.

Takže pokud se vám líbí fantasy, rádi se bojíte nebo chcete zažít dobrodružství nebojte se šáhnout po
téhle trilogii. Velmi doporučuji :)

Ještě na závěr vám povím takovou příhodu která se mi při koupi tuším druhého dílu stalo. No jdu si pro něj do knihkupectví a hledám ho v regálech, nikdy v popředí ani v sekci fantasy. Tak se odhodlám a jdu se tedy zeptat slečny kde mají tyhle knížky, paní na mě chvíli kouká jako kdyby nevěděla co po ní chci, nevěřícně kouká do počítače a pak mi oznámí že tyto knížky jsou v sekci dětské literatury. Ani nevím proč mi bylo tak stydno až sem zrudla jako rajče ! :D Když jsem tak šla do sekce dětská literatura koukala jsem kolem sebe že je tam i Harry Potter a další jiné knížky... No nevím už jsem tak stará že si chodím kupovat knížky do dětské sekce ? :D

Dnes od nás asi vše, takže vám přeju krásný zbytek víkendu a krásný start do nového týdne...
Mějte se krásně a čtěte ! Je to fajn :)

Více info:
Sirotčinec slečny Perigrinové pro podivné děti / Miss Peregrine's Home for Peculiar Children
Vydání: 2016 / Nakladatelství Jota / 360str.

Podivné město / Hollow City
Vydání: 2014 / Nakladatelství Jota / 432str.

Knihovna duší / Library of Souls
Vydání: 2016 / Nakladatelství Jota / 496str.


*Psala: Marci 

Ještě pár fotek, protože ty dobové fotografie jsou opravdu dobré...



You May Also Like

8 komentářů

  1. Pro mě byl Sirotčinec více méně zklamáním, taková průměrná kniha, četla jsem první díl, a rozhodně se do dalších čas investovat nechystám, alespoň pro zatím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je sto lidí a sto chutí, takže věřím že asi nesedne všem :) pro mě to bylo docela hezké zpestření mezi detektivkama :)

      Vymazat
  2. Sirotčinec jsem ještě nečetla, ale třeba se do něj časem pustím. A to zpracování knih se moc povedlo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus ! Ale jak píšu nahoře sto lidí, sto chutí :) Třeba skončíš po jedničce a třeba budeš nadšená jako jsem byla já :)

      Vymazat
  3. Skvělý tip :) Četla jsem první díl této série a moc se mi líbil :) Už jenom kvůli těm podivným fotografiím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano přesně, už jenom díky zpracování a fotkám :) Určitě zkus i ostatní pokud se ti líbila jednička :)

      Vymazat
  4. Hezký článek, já jsem přečetla první díl a i když jsem ho měla přečtený poměrně rychle necítím potřebu pouštět se do dalšího. Pro mě to je průměrná až podprůměrná knížka, od které jsem rozhodně čekala víc. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, vždycky všem všechno sedne takže věřím že jsou dva velké tábory. Těm kterým se líbila a těm který skončily po první knížce.. Hold myslím že to nebyla první ani poslední řada u které to tak je :)

      Vymazat

Děkujeme, že jste si našli čas nám napsat vzkaz !