Težší než nebe

by - ledna 12, 2017

Autor na základě více než 400 rozhovorů s Cobainovými přáteli, rodiči, kolegy i díky exkluzivnímu přístupu k citacím z Cobainových deníků odhaluje mnohá neznámá tajemství, která se váží k této legendární hvězdě i jeho skupině Nirvána, jež pro něj představovala celý jeho soukromý život. Cross jej líčí jako rozpolcenou osobu, jako milého a oblíbeného mladíka atletického vzezření, ale i hrozivého zuřivce, morbidního a vizuálního umělce, jako ambiciózního muže, vyhledávajícího i odsuzujícího slávu. Poukazuje na průběh nelehkého rozvodu jeho rodičů i následky, které na něm zanechal, plné depresivních stavů a morbidních představ a odhaluje jejich genetický původ, který jej nakonec na vrcholu slávy přivedl k sebevraždě. Crossova práce tak představuje nejhlubší knihu o nejtemněji padající hvězdě, uvádějící na pravou míru celou řadu falešných mýtů.

Stává se vám někdy, že objevíte knížku, otevřete a přečtete si začátek? Určitě. Ale, co když se ze začátku stane několik začátku, zamrznete v čase, stojíte, čtete a když se konečně probudíte z toho "mimo knihospánku" zjistíte, že už máte tři děti, letíte do Afriky a váš manžel je mudl?

Měly by jste vědět. 

Kurt Cobain patří mezi mé největší idoly, zbožňuju jeho hlas, hudbu i nepředvídatelnou, nevyrovnanou a  mně doopravdy neznámou osobnost. Ano. byl to feťák, nebojím se to napsat a jsem si toho vědoma. Ale ani tak to nemění můj názor na něho, jakožto nejskvělejšího a nejzajímavějšího člověka na planetě. 

Jak to vlastně bylo? 
Kurta jsem vlastně nikdy "nezažila". Narodila jsem se až pět let potom, co se zastřelil. Co si budeme povídat, skoro všichni mí idolové jsou už dávno po smrti a já jako věčný naivní snílek beztak doufám, že se s nimi někdy, tam nahoře setkám.
Kurtova osobnost mě asi jako každého příznivce Nirvany zajímá. Přečetla jsem spoustu knížek, viděla rozhovory, videa, filmy a tak nějak jsem se pídila potom, jak to vlastně všechno bylo.

Charles R. Cross začal od začátku, zjišťoval všechny možné informace, mluvil s Kurtovými blízkými, kamarády, kolegy (že jich moc nebylo), třikrát hurá a máme tu TĚŽŠÍ NEŽ NEBE.
Projíždíte s ním tedy celý Kurtův život, ale v jeho samotné blízkosti. Dozvěděla jsem se nespočet věcí o kterých se mi ani nesnilo, že bych mohla někdy vědět.  Hrozně mě bavilo, že to nebyla úplně  normální biografie, ale autor to napsal tak, aby jste opravdu měli pocit, že jste celý ten Kurtův krátký život byli s ním. Nejen on, ale i novinky o kapele a vzniku spousty písní.
 Samozřejmě, autor se musel také  vyjádřit ke všem známé Courtney Love, které byla poslední léta jeho součástí. . Zabila ho, či ne? Osobně jsem ji nemusela, můj mozek byl v rozporu se sluchem, mám ráda její hudbu, ale jako člověk mi moc nesedí. I když si stále myslím, že bez ní by asi Kurt dopadl lépe, přes to mu několikrát následně zachránila život.
Ani jeden z nich nebyl normální, asi si nějak výjimečně sedli, možná se chtěl rozvézt a možná proto ho zabila, jestli vůbec.
 Celá knížka mě neskutečně nadchla a jako naivní fanynka Nirvany, děkuji za ten neskutečný pocit blaha při čtení. Až na ten velice zákeřný konec, který mě dostal do kolen a vzpamatovávala jsem se z něj několik dalších dní, jsem lepší biografii nečetla.

Strašně moc lidem se knížka nelíbila prý žvásty, žvásty a slaďárna. Opět možná ano, možná ne. Mně se líbila neskutečně už jen proto, že jsem  na chvíli a MOŽNÁ ani ne ze čtvrtky mohla poznat jednoho z mých největších idolů.

MOJE HODNOCENÍ  95%

Autor : Charles R. Cross
Originální název : Heavier Then Heaven
Rok vydání : 2007
Počet stran :  456
Nakladatelství / Překlad : VOLVOX GLOBATOR / Alice Chromá
Žánr : Biografie 

Peace, love and empathy.
Terka

You May Also Like

0 komentářů

Děkujeme, že jste si našli čas nám napsat vzkaz !