Právo Nálezce

by - ledna 18, 2017

Kniha o tom, jakou moc má vyprávění příběhů a jak literatura utváří život. John Rothstein je věhlasný spisovatel, avšak léta už nic nepublikoval, a navíc se začal věnovat reklamě. A jeho věrný čtenář Morris Bellamy zuří. Spisovatele nakonec zabije a vyloupí mu sejf s rukopisy nevydaných knih. Kořist si ukryje, ale pak se ocitne ve vězení kvůli jinému zločinu. Po několika desítkách let najde schovaný lup malý chlapec, ale Morris Bellamy se pokladu za žádnou cenu nechce vzdát…


V hlavních rolích mistrně napsaného románu se objeví nesourodá trojice pátračů z Kingovy detektivky Pan Mercedes

Sračky jsou hovno.
Těmito slovy začíná nové pokračování detektivky která započala Panem Mercedesem. Dlouho a opravdu dlouho jsem kolem knížky chodila a říkala jsem si že si budu číst starší věci a nebo jiné knížky které mě trošku víc upoutaly. Knížku jsem dostala pod stromeček a tak trošku z nutkání toho že vyšel třetí aktuální díl a já vlastně byla pozadu.

Morris Belamy vs. Peter Saubers
Co mají tihle dva společného ? Příběh začíná především spisovatelem Rothsteinem který napsal několik románů a povídek, a pak se schoval do ústranní kde psal ale nepublikoval. Prostě a jednoduše si schvovával svoje rukopisy do trezoru až jednoho krásného dne ho přišli okrást. Byl to jeho věrný fanda s dvouma kupánama kteří si přišli nejen pro peníze ale hlavně pro Rothsteinovy materiály.  Morris byl nasraný nejen že Rothstein nevydával to co napsal, ale že se ho nebál a že si ještě do něj rejpnul. Tím si podle Morrise zasloužil smrt.
Když pak přijel domů kde bydlel se svojí matkou, navštívil svého známého s tím že má něco co má cenu a jelikož to byl knihkupec moc dobře věděl co udělal a nechtěl s tím mít nic společného. Radil mu aby zápisníky ukryl a nechal to být dokud se bouřka o smrti spisovatele trošku neuklidní. Morris v jednom poslechl, deníky ukryl nedaleko domu kde bydlel a šel si trošku povyrazit do města. Ovšem během noci spáchal další trestní čin za který už ho chytli a šel do vězení na doživotí.

O několik let potom se u městského centra stalo neštěstí. Ano, Pan Mercedes najel do čekajích lidí kde mezi nimi byl právě i Peterův otec. Přišel o nohy a nedostal žádnou práci. Tím pádem si trošku pohoršily, musely se přestěhovat a počítali tzv. každou korunu. Sausbersovi se nastěhovaly do Sycamore Street přesně do stejného baráčku jako tenkrát bydlel Morris Bellamy. Taky našel Morrisův zakopaný lup. Peníze které u toho byli posílal tajně domů rodičům na přilepšenou a rukopisy které tu byli si důkladně přečetl. Asi jako Morris byl naprosto nadšený z hlavního hrdiny Rothsteinovýho románu ale jako jediný si přečetl pokračování.

Bohužel Morris Bellamy byl propuštěn tak nějak za dobré chování a jediné myšlenky které ve věznici měl byli na Rothsteinovy rukopisy. Několik dní po Morrisovo propuštění se Peter Sausbers snaží prodat rukopisy přesně stejnému knihkupci jako tenkrát Morris.
Někde v této fázi příběhu se do toho dostane Hodges (bývalý detektiv) a když spolu s Holly zjistí o co jde snaží se Peterovi co nejvíce pomoci. Jenže Morris Bellamy se vrací a chce rukopisy zpět.

Pocity a zklamání
Jak už jsem několikrát psala já mám strašně ráda Kingovu tvorbu ale musím říct že tohle mě tak nějak moc nevzalo. Přišlo mi že se to všechno tak strašně vleče a děj mě upoutal až v ten moment kdy se na scénu dostal Hodges (a co vám budu povídat byla jsem za polovinou knížky). Potom se děj rozjel, mě to bavilo a chvílema i děsilo co všechno se ještě stane a jak to dopadne. Komu bych doporučila ? Ach, já fakt nevím jelikož já sama jsem až na pár věcí byla z knížky zklamaná tak asi jen fandům do Kinga....

PS: Momentálně čtu třetí díl této trilogie a myslím že jsem si trošičku spravila chuť .... :)


MOJE HODNOCENÍ  60%
Autor : Stephen King
Originální název : Finders Keepers
Rok vydání :  2015
Počet stran : 334
Nakladatelství / Překlad :  BETA - Pavel Dobrovský / Linda Bartošková
Žánr : Detektivky

Marci*

You May Also Like

0 komentářů

Děkujeme, že jste si našli čas nám napsat vzkaz !