SNĚŽÍ, SNĚŽÍ

by - prosince 10, 2016


Nejhorší sněhová bouře za posledních padesát let, láska ve třech podobách, bílá nadílka a JEDNA MAGICKÁ NOC 

Anotace
Někdy se stanou zvláštní věci: strhnou se události, které sice nikdo nečekal, ale ve svém výsledku změní člověku život. Možná někde z nenadání uvázne vlak, možná vás kamarádi pozvou, abyste si zahráli deskovou hru se čtrnácti roztleskávačkami, a možná se jedno roztomilé mini prasátko ve skutečnosti neztratilo tak docela. Nakonec se zkrátka pozná, že andělé lidem pomáhají a o Vánocích se plní nejtajnější sny..

Jak jsem ke knížce přišla?
Sněží, sněží mě obšťastnila minulý rok o Vánocích. Jako milovnice knížek od JG jsem si byla skoro jistá, že mě nezklame a dvě další autorky dílu dodají takový ten, ehm, ženský šmrnc? Problém nastal po Vánocích, kdy jsem se konečně dostala ke čtení - dostihla mě "povánoční" deprese a ztratila jsem chuť si knížku přečíst. Avšak opět jsou TU. 3x HURÁ, já jsem po roce pyšně vytáhla knížku, zapálila svíčku a vrhla se do čtení.
 
Čtení a příběh 
Zasněžený expres
Po prvních stránkách mě příběh zaujal  při představení hlavní postavy Jubilee. Nic všedního, žádné typické povídání, máte pocit, jakoby jste opravdu seděli s představitelkou v jejím obýváku a popíjeli Latte s vaječným koňakem.  Moje nadšení však opadlo. Přesně tak rychle, jak vzrostlo mé zaujetí, stejnou rychlostí i kleslo. Téměř od poloviny zhruba víte, jak to celé dopadne, chvílemi byl děj nudný a slova zbytečná. Na druhou stranu, lásky není nikdy dost,  svojí "magickou atmosféru"  to mělo a jsem si jistá, že mladším čtenářkám se bude určitě líbit. 

Vánoční zázrak
V dalším pořadí na mě vykouknul JG a jeho Vánoční zázrak. U Johna jsem vždy milovala jeho humor, vloženou inteligenci (jestli mě chápete) a hlavně takovou tu "hořkost" života, kterou se nebojí ukazovat ve svých dílech. Nevím, jestli mě příběh nějak zvlášť zaujal, ale strašně mě bavili první náznaky propletení všech tří dějů. Dobrodružství tří kamarádů na Štědrý den, to zní dobře, ne? Hlavní poklona ale bude pro Vévodu, ta holka byla skvělá! (Nebo kluk?)

Archanděl prasátek
Do třetice všeho dobrého tu máme sebestřednou, bezmezně zamilovanou Addie a nejroztomilejší prasátko na světě. U mě poslední střípek knížky vyhrál na první čáře. I přes to, že s největší vánicí to má nemá skoro nic společného, příběh je celkem napínavý a rozhodně zajímavý. Jak už jsem se zmínila o propletení dějů, samotné rozuzlení na konci bylo skvělé a nezklamalo. 

Tak nějak na závěr..
Když se podívám zpětně, po přečtení celé knížky, dochází mi, že to vlastně nebylo úplně tak špatné. Taková milá naivní knížka, plná Vánoc, kouzel a lásky, ale co si budeme povídat, o tom ty Svátky jsou, ne? Co se rozhodně musí pochválit, je nápad proplést všechny tři děje. Zřejmě nebylo úplně lehké mezi třemi autory dát dohromady takový celek, každopádně v tomto případě se to náramně povedlo.
 No, možná příští rok přivítám Vánoce stejným způsobem!

MOJE HODNOCENÍ  65 %

Autor : John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle
Originální název :  Let it snow
Rok vydání : 2009
Počet stran :  264
Nakladatelství / Překlad: Speak / Veronika Volhejnová
Žánr :  Romány, Young Adult
 *Psala :Terka

You May Also Like

2 komentářů

  1. Sněží, sněží jsem si schovávala na Vánoce a nakonec jsem se k tomu kvůli zkouškám nedostala. :D Prostě smůla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkoušky jsou zlo!:D Ale jako takový oddych i právě od nich se Sneží, sneží rozhodně hodí. :)

      Vymazat

Děkujeme, že jste si našli čas nám napsat vzkaz !