Nedej se

by - prosince 11, 2016

Nedej se je příběh duchařský, milostný i detektivní. Je v něm přesně tolik líbání a povídání, kolik v knížkách Rainbow Rowellové čekáte – ale mnohem, mnohem víc nestvůr.
Staletá proroctví předpověděla příchod Největšího mága, který díky své obrovské moci zachrání kouzelnický svět před ničivým zlem. Smůla je, že Simon Snow je nejhorší Vyvolený, jakého kdy kdo vyvolil. Svými kouzly většinou nadělá víc škody než užitku, a tak se radši ohání mečem a čarování nechává na své nejlepší kamarádce. Svět, který má zachránit, nad ním ohrnuje nos. A v boji s tajemným Zlořádem Pletichou se Simon za posledních sedm let taky moc nevyznamenal… Teď ho čeká poslední rok na Watfordské škole magických umění – možná taky poslední rok jeho života – a on si ho nenechá zkazit ani tím, že mu jeho příšerný, zákeřný, nafoukaný upírský spolubydlící Baz nejspíš přebral holku. Jenomže Baz udělal něco ještě záludnějšího. Beze stopy zmizel. A Simon nebude mít klid, dokud téhle záhadě nepřijde na kloub.

Jak jsem ke knížce přišla? 
Tenhle měsíc jsem se rozhodla trošku experimentovat, vsadit na recenze a na moje dojmy a pořídila si několik knížek. Jedna z nich byla právě knížka Nedej se. Slyšela a viděla hodně zajímavých recenzí a komentářů tak jsem se rozhodla knížku vyzkoušet...

Čtení a příběh
O můj bože, ano přesně tohle jsem si myslela po přečtení prvních stránek. Absolutně jsem nevěděla o čem nebo o kom  autorka píše nebo co se vlastně děje. Po čase čtení vám autorka vysvětlí oč jde nebo o kom hlavní hrdina mluví, když ale nevysvětlí hold si to budete muset domyslet. Neříkám že takových věcí bylo hodně ale pár věcí jsem prostě z knížky nevyčetla. Hrdina Simon se mi prvně jevil jako fajn kluk který prostě neví co s magíí. Postupem času se mi zdál strašně nudný a vlastně i vím proč, protože na sebe upoutal pozornost (teda aspoň mojí) jeho nepřítel a spolubydlící Baz. Líbil se mi o moc víc než Simon, tím co si prožil, jakej je a hlavně jeho myšlenky, názory... Tím se dostávám k jednomu bodu který docela oživil celý ten příběh a to že je knížka napsaná z více pohledů od Simona a Baze až po jejich kamarády ba i nepřátelé. Potom už je čtení lepší, bohužel jak knížka rychle začala tak i rychle skončila. Asi bych snesla kdyby měla knížka více stran a mohlo být tím pádem více rozepsáno.

Co se týče příběhu ten se mi docela líbil, myslím že tady to měla autorka dobře vymyšlené. Hodně se mi líbilo to „mini“ vyšetřování kdo zabil předlety Bazovu mámu a vlastně ředitelku školy. Do tohodle vyšetřování se pustí Simon který viděl ducha mrtvé Bazovi matky která mu prozradila že jí nezabil Zlořád Pleticha ale jakýsi Nikodémus. Když se Baz vrátí na školu tak samozřejmě i přes všechny rozpory se pustí do záhady. Hodně se mi líbilo vlastně propojení vyšetřování  a nakonec i vyřešení celého Zlořáda Pletichy. Trošku mi překážely ty překroucené vztahy, milostné trojúhelníky ale to k tomu asi patří.

Tak nějak na závěr...
Musím se přiznat že jsem od knížky čekala trochu víc a dost jsem narazila. To co jiným připadalo asi vtipné mi přišlo trapné až divné, bohužel zasmála jsem se na pár místech. Jediné co se mi opravdu líbilo je příběh a to jak je to napsané ( pohledy všech postav ). To co se mi nelíbilo je o dost víc, ale hlavně rychlý začátek a konec, někdy až trapné scénky a pak ty milostné vztahy.
Asi musím říct jen, škoda...

MOJE HODNOCENÍ 45%

Autor : Rainbow Rowellová
Originální název : Carry On
Rok vydání : 2016
Počet stran : 496
Nakladatelství / Překlad : Yoli / Jana Kunová
Žánr : Fantasy, Young Adult
                                                                                                                                    *Psala :Marci

You May Also Like

0 komentářů

Děkujeme, že jste si našli čas nám napsat vzkaz !