Delirium

by - února 07, 2017

Už je to šedesát čtyři let, co prezident a Konsorcium prohlásili lásku
za nemoc. Lék vědci vynalezli před čtyřiceti třemi lety. Celá moje rodina už léčbu podstoupila. Moje starší sestra Rachel je vyléčená přes devět let. Je před láskou chráněná tak dlouho, že si prý už ani nepamatuje příznaky. 
Já mám léčbu podsoupit přesně za devadesát pět dní.
3. září
Na svoje
narozeniny

Nebudu lhát, už je to nějaký ten pátek, co jsem tuhle knížku četla, ale zanechala ve mně takový pocit vzrušení a radosti z tak skvělé knížky, že jsem se rozhodla vám ji přiblížit.

Jen si to představte. Svět bez lásky? Nechci tím řict, že by náš momentální svět byl nějak zvlášť obklopen láskou a všude vládl mír, ale vymazat ji úplně? Vytvořit nějaký pofidérní lék a bát se něčeho tak krásného (mluví ze mě romantička) jako je láska?
Často jsem si nechávala unést představami, jak by to asi vypadalo, Viděla jsem lidstvo jen jako cvičené opice. Žádné cíle, radost, jen bezpřítomný a předem předepsaný život.

Svět bez amor deliria nervosa nám představuje sedmnáctiletá Magdalena, tedy Lena, jak ji lidé říkají. S jejími blížícími se narozeninami přichází den D, kdy podstoupí léčbu, začne žít "normální" život, jako všichni ostatní "vyléčení", bude šťastná a hlavně už nebude moct být srovnánaná s její matkou, která propadla tomu děsivému, bolestivému citu  a stala se tak Nežádoucí.
Bezproblémové Leně se právě v den jejích narozenin změní život, ale jinak než doufala. Do příběhu totiž vstupuje Alex a probudí v ní právě to, čehož se ona i všichni kolem nejvíce obávají - lásku.
O pár dní později, kdy už se ví o lásce těchto dvou, Leží Lena připoutána ve svém pokoji, nucena podstoupit okamžitou léčbu. Zachrání ji Alex? Je vůbec v tomto světě šance na přežití? Jediné co ví, že je bezhlavě a neodmyslitelně nakažená.

Osobně nevím, jestli větší peklo zažívala Lena před nebo po "nákaze". Ale co rozhodně vím, že autorka si mě naproto získala a knížku jsem přečetla jedním dechem. Vzhledem k otevřenému a napínavému konci, kdy vlastně sedíte, po tvářích vám tečou slzy a nevíte, co bude dál, každá minuta i hodina bez druhého dílu byla pro mě naprosto zničující. Neuvěřitelné fantazie a tak neskutečně jiný svět do kterého vás autorka pustí. Ono vám vlastně dojde, jak moc je láska důležitá a silná. Půvabné je také při každé začínající kapitele citát od někoho z naší minulosti, kdo do té to nemoci spadl také a nechal se unášet jejím proudy až daleko za hranice možností asi jako každý, kdo se oddá, lásce. 
 K sakru, asi si tu knížku přečtu znovu!

A radím vám, jestli se vám knížka zamlouvá, kupte nebo půjčte si hned druhý díl, ušetříte si spostu hodin trápení, věřte mi. 




MOJE HODNOCENÍ   99%

Autor : Laren Oliver
Originální název : Delirium
Rok vydání : 2012
Počet stran : 346
Nakladatelství / Překlad : CooBoo / Romana Bičíková
Žánr : Fantasy, Román, Sci-fi

*Psala : Terka:)

You May Also Like

2 komentářů

  1. O této knize slyším poprvé a vypadá více než dobře. YA už tolik nečtu, ale tohle vypadá na úplně něco jiného, než jsem doposud četla. Za mě je parádní YA kniha Seznam mrtvých. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu stojí za to, jestli se ti dostane do rukou, budu ráda i za tvůj názor. :) Jinak na Seznam mrtvých už jsem měla taky zálusk, ale stále jsem váhala, děkuju moc za doporučení!

      Vymazat

Děkujeme, že jste si našli čas nám napsat vzkaz !